Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az oldal készítője

2008.01.28

Üdvözlök mindenkit - ez a bejegyzés egy nagyon igényes tipusu autóról szól :Audi A8 4,2 Quattro ,meg persze amiket tapasztaltam közel 1,5 év alatt, jót és rosszat megpróbálom leírni a legtöbbet hogy mindenki megismerje ezt a típust is

Nem is tudom hol kezdjem talán a legelején .... Történt hogy autóvásárlásra adtam a fejem , és nagyon sok autót megnéztem ! de valami különlegeset szerettem volna mindenképp amit nem nagyon látni az utakon.És megláttam egy kereskedésben , az ára is elérhető volt és még ma is az ha azt nézzük .Az én Audim egy 96 os évjáratú volt fekete színben ,4200 cm2 Qattro V8 automata,301 lovas,220 kw állandó összkerékhajtás .... az extrákat nem sorolnám fel mert túl hosszú lenne, de annyit megemlítenék az enyémben nem fekete bőr volt hanem vaj bőr.Amin állandóan csúszkáltam szóval nem nagyon lehet rajta egy pozícióban maradni .A kényelemről ne is beszéljünk......el lehet képzelni hogy Nyíregyházáról lemenni Kaposvárra ......és ott úgy szállsz ki az autóból hogy mintha csak 30 km utaztál volna ........ akor el lehet képzelni hogy menyire kényelmesek.Az utakon megadja mindenki a kellő tiszteletet pl nem jönnek ki eléd,és nem dudálnak rád a lámpánál ha nem indulsz el időben !.Ezek nem egyszer hanem sorozatosan mindig így történtek meg ,az ilyet azért ember azért megjegyzi az ember szerintem.Külön megemlíteném a gyári Bose hifirendszert 10 db hangszórót jelent ,én személy szerint még ehez hasonló szépen szóló rendszert még nem hallottam sehol ! persze volt még hozzá gyárilag egy 6 lemez cd tár ami szintén kifogástalanul tette a dolgát.Szóval le a kalappal az Audi előtt hogy már 1994 ben amikor megkezdték forgalmazni az Audi a8 ast már ennyire komoly rendszert tettek bele.Az utastér meg szintén le a kalappal nem zörög semmi nincs semmi hang ,szélzajt egyáltalán nem lehet észrevenni .Ráadásul annyira modern a műszerfal kialakitása, hogy szerintem még ma is megfelelne az autópiacon.És már 94-ben ilyen autók gurultak az utakon ! és ami szintén nagyon fontos hogy az összes A8 as alumínium karosszériával van ellátva !Még külön embléma jelzi az első 2 ajtónál :K szóval 1 szó mint 100 ezek a típusok 20-30 év múlva is így fognak kinézni soha nem kell aggódni a karosszéria korrodációra.És most kitérnék a motorra és az elektronika nyűgös viselkedésére amik több A8 tulajdonosnál jelentkezett !

Amiket itt leírok a hibákról nem minden esetben fordul elő !! ha rendszeresen szervizelve van meghálálja az autó,Akad olyan 95 ös Audi a8 ami csak a kötelező szervizelést igényelte, és más típushiba nem jelentkezett nála.Az én autómban is szerintem minimális kis hibák voltak amik könnyen orvosolhatóak voltak :K itt a következő hibák fordultak elő ! amik eléggé elveszi az ember kedvét az autótól amikor a szervizben kell várni mikor lesz végre jó..ezt az A8 as tulajdonosok jól tudják.

Kezdjük az elektronikával : több típushiba jelent meg , ez 1994 és1997 közötti évjáratúnál a leggyakoribb ! az egyik pl hogy nem kap szikrát a gyertya illetve nem működik 1 vagy több henger .....ez 2 dolog befolyásolhassa, a legrosszabb a gyújtó trafó ami hengerenként 1 db tehát 8 db van és ennek ára bontóban kicsit borsos... A másik oka ha nincs szikra az a gyújtás vezérlés, ami 2 chip egymás mögé helyezve az ablakmosó tartálynál ezt elvileg lehetne javítani de megpróbáltuk ismét levált a forrasztás tehát venni kell ! ebből 2 db van leosztva a 8 hengerhez ennek az ára már türhető,valami 15000 Ft ért szokták adni .....A másik ok az inmobliser kulcs kód nem egyezik meg és ez által az autó nem indítható, és azért nem indul ha a kulcs kód nem egyezik meg mert megszünteti az üzemagyag ellátást.Ennek az orvoslása elvinni egy hibakódolvasásra törlésre és kulcsillesztés megkísérelni.A másik az ác pumpa szokott rosszalkodni sok esetben előfordul mivel az Audiban 2 db tank van kb 50 Liter 1 tank és 1 db ác pumpa szívja át a bal oldali tankból a jobb oldali tartályba és ez szokta magát megadni,így ha meghibásodik mint nálunk csak 1 tank működik ! így is megy az autó csak minimum 50 liter üzemanyagnak kell benne lenni ...... Hibakódjelzések szinte minden A8 asnál vannak amit a fedélzeti jelez pl : Olajnyomás figyelmeztető lámpa stb amik nem valós hibák !! ezektől nem kell megijedni ! Autóvásárollás előtt álloknak anyit üzennék hogy mielött vásárolnak egy ilyen tipust ,vigyenek magukkal szakembert ! Mivel xy Autókereskedők képesek a motorvezérlő kábelkötegböl kivágni vezetéket hogy az esetleges hibát a müszerfal ne tudjon kijelezni de még hibakódolvasásással se lehessen kiolvastatni !  Általánosságban ennyit az elekronikárol.

A Motor : A motornál szükség van rendszeres szervizelésre mert még több hibát is tud produkálni.... a legfontosabb a ventilátor vízkócsapágy lecserélése ha csapágyhang hallatszik a ventilátornál akor időben ki kell cserélni mert borzalmas hangot tud adni . A másik dolog amire oda kell figyelni hogy a vezérműékszíj és a szervó ékszíj műanyag vezető és feszítőcsapággyal vannak ellátva ezeket rendszeresen le kell cserélni amikor esedékes az ékszíjjal együtt mert nem túl sokáig bírják kivéve ha gyári

:K

Az automata váltóban az olaj /szűrő cserét szigorúan kell venni ! .Különösebb gond nem szokott lenni az Automata váltókkal elégé strapabíróak szerintem

:)

most röviden itt ennyit írtam ami eszembe jutott . További jó böngészést mindenkinek ,remélem az oldal nyújt némi segitséget egy leendő tulajdonosnak

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

inmotep@windowslive.com

(Juhász Tibor, 2010.10.16 14:51)

Igen van ilyen A8 body kit,több Németh oldalon is lehet kapni de csak hozzáértő karosszériás tudja ráilleszteni .

xisco2@freemail.hu

(Túri Tamás, 2009.10.04 07:36)

Láttam az oldalon Audi A8-ról (99-2002) olyan képeket amin a kocsi elején már az új lökhárító ill. motorháztető van. Ez csak photoshop vagy tényleg létezik olyan műhely ahol ilyen szépen meg tudják csinálni? Válaszát előre is köszönöm.

BP

(Friedrich Richárd, 2009.05.23 18:31)

heló!
énnekem is van egy audi A 8 -asom(1996-os évjárarat)
na én azzal az autóval mentem már 368 km/h -val...
azt úgy csináltam hogy minden szart leszedtem róla(korlátozás , 2 kipufogóból 1 meg ijesmik)
qurVA SZARUL NÉZETT KI de a motorja a maxon volt.
szóval 100 km -en eszik 35 Liter benzint

csummi

(Matyi, 2008.12.04 18:54)

üdv matyi vok van egy oldalam a katalógusban találtam rá az oldaladra én is szeretem a kocsikat főleg az audit van nekem is oldalam szeretném ha ránéznél:www.dick-klan.eoldal.hu

Képek

(Szigeti Gábor, 2008.04.20 20:53)

Szia!

Most küldtem pár képet, de holnap csinálok még párat, azon jobban látod majd a dolgokat.
A műszaki lejárt augusztusban.
A jobb eleje égett nagyon, mivel ott a benzincső. A motorvezérlő elektronika nem sérült, az egy burok alatt van. Feltörtük,de sértetlen. Egy kábelköteg kell, mert az piszkosul elégett. A műanyag borítás ráolvadt a mocira,de leszedhető,és a gyújtástrafók is elég csúnyák. Elvileg a motornak semmi baja,de alumínium, szóval erre nem vennék mérget. A váltó viszont 100%-hogy tipp topp! Amúgy a kocsiban egy hibakód sem volt, a kiégés napjáig :(( A legjobb állapotú A8 volt, amit valaha láttam. Nem is csoda, kb 30-at néztem meg,mire ezt megvettem.
Persze hogy nem gond, hogy betetted ide. Lássák csak az emberek. Ami képeket küldök majd, azokat is kiteheted nyugodtan.

üdv Gabesz

Audi a8

( juhász tibor , 2008.04.19 16:58)

helló gabesz pont autóvásárlás elöt álok és lehet érdekelne az audi az érdekelne hogy müszaki,és gondolom nem üzemképes mivel az üzemanyagelátás eléghetett de a motor gondolom üzemképes a fedélzet számitógépnél a burkolat elégett? esetlek kellene fotók az egész autórol és a motortéröl biztos érdekelne ha megtudunk egyezni amúgy akihez vitted szerintem csak bizonyos szakértelemel rendelkezett az a8 azokkal kapcsolatban mert van olyan aki villamossági és nem tudja hol van a gyújtásvezérlő aki ezt nem tudja ott kell hagyni és elmenni máshoz én személy szerint úgy hordtam 95 ös a8 at hogy előtte finoman rákérdeztem hogy ez hol van az hol van és aki nem tudta az nem is ért hozzá vittem ahoz aki keni vágja az ipart ,de a te autódat sajnálom mivel biztos sok pénzedben van ja és bocs amiért kérdezésed nélkül felraktam de nem találtam emailt vagy ilyesmit gondolom nem haragszol érte ja igen és itt az email címem ide küldhetel pá fotót esetleg linket juhasz1tibor@t-online.hu amúgy én Szabolcs megyei vagyok az autó mint írtam érdekelne és még valami akit érdekel tudok szerezni pl új alkatrészeket pl első lámpaüveg eredeti bosh új 5000 db előre fékbetét szett 17600 ft jó minöségü nem visítós fajta

Kiégett A8....vigyázzatok nagyon!

(Szigeti Gábor, 2008.04.19 16:20)

Szia!

Enyém a 96-os kiégett ezüst A8. Gondoltam, írok én is típushibát,de látom, áthoztad a népítéletből. Csináltam egy valag fotót, ha kell, fel tudod tölteni.Még annyit jegyeznék meg, hogy mindenki, aki újabb, tehát gömbölyű A6, vagy 94-től A8 tulaj, messzire kerülje el Pestimrén a Gugyella Pistit. Hozzá vittem az összes audimat 98 óta. 2db 200 turbo quattro-t és ezt az A8-t. A 200-as audikkal különösebben nem szenvedtek, hisz azok még egy egyszerű technikák (mint a kőbalta), de az A8 meghaladta a technikai szintjüket. Az autó kiégése előtt 7x ,ismétlem HÉTSZER mentem vissza, hogy benzinszagot érzek. Legutoljára a kiégés előtti délutánon.
Nos, az eredményt láttátok ti is.
Most (akkori kényszermegoldásként ) egy 1996-os B Omegával járok. 2.0i 16v fullos. Gyerekek, le a kalappal. Az A8-at havonta vittem valami kisebb-nagyobb nyűg miatt szervízbe, de ezt egy év alatt 1x. Akkor is olajcsere. A szívem visszahúz az A8-ba,mert ezt az Opelt a többi autós szarba sem veszi. Leszorítják, nem engednek ki...stb.A8-ban ilyen gond nem volt. Ugye a tekintély. De az a sok szervíz nem hiányzik. A kiégett autó megvan még. Váltó(elvileg a motor is)ép,a belseje makulátlan. Ha valakinek kell, 400 ért elviheti papírokkal együtt. 20/459 52 19
Vigyázzatok a kocsitokra, és benzinszagnál húzzatok egy "normális" szerelőhöz

üdv gabesz