Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


AUDI A8 (99)

2008.01.29

A8 4.2 V8

30Ft/km gázzal 310LE, 4 kerék hajtás, 1.9tonna !!!!!!!!

Modell

4.2 V8

Szöveges ítélet

6 hónap alatt eddig 25e km. Nálam hátravan még 3 éve, utána egy újabb ugyanilyen. Elkényeztet és elgondolkodtat. Nincs összehasonlítási alap kis-közép kategóriákkal legfeljebb az alacsonyabb fenntartási költségekben. Figyelem: nem a liter/100km és a szerviz a legdrágább hanem az értékvesztés FT/km-re vetítve. Használtan 4M Ft, tovább nincs miről beszélni. Mindenki arra vegyen autót amire használni akarja. Ez hosszú útra, évi 70-80e km-re való. Városban is jó de 17liter körül fogyaszt télen. Átlagfogyasztás városon kívül 10 liter alatt.
Hengerenkénti szekvenciális gázrendszerrel egy 7-8 literes fogyasztású diesel autóval veszi fel a versenyt.
Költségek: fizesd ki, oszd el a megtett km-el beleértve az értékvesztést is. szumma 30-32Ft/km biztosítással, gumikkal, szervizekkel. Egy új kis kategóriás 1000ccm-es kisautó az értékvesztéssel együtt 40ft/km alatt nem igazán jön ki.
Ez már az 5. audim. Összes Audival vezetett km 550e. A következő is ez lesz. Béna, autóhoz nem értő amatőrök, sznobok ne vegyék, sok bajuk lesz vele. Ez autó és nem egy buta szőke liba.... Ezzel törődni kell. Ajánlom feltétel nélkül !

Hibalista

vásárlás utáni első nagyszervíz: gumiharangok, szíjak, feszítők, olaj, szűrők, első féktárcsák és betétek, generátor, új aksi, karcos fényezés és kavicsfelverődés javítás, polír 300e Ft
Egy kátyú miatt lekoppant az autó alja és az egyik katalizátor összetört, mindkettő csere 80e ft.
Egyéb ? Olyan nincs

Ide hordtam szervizbe

Faragó autószervíz Ballószög, Tóth Autómix Szabadszállás,
A gyári márkaszervíz 1 óra alatt nem volt képes megmutatni, hogyan kell az ülésmemóriát kezelni. ????????
Márkakereskedések elkerülendők !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Értékelése: 9

 

A8 4.2 quattro tiptronic

Igazi sportos luxuslimuzin

Modell

4.2 quattro tiptronic

Szöveges ítélet

Igazi luxusautózás, felesleges sallangok nélkül. Brutális nyomaték, mérethez képes kicsi súly (alumínium kaszni / 1750-1850 kg, felszereltség függvényében). A váltója nagyon pontos, gyors. Az a fajta kocsi, amivel foglalkozni kell, ne vegye meg olyan, aki nem tudja szervizeltetni, ha valami gond van vele! A kopó alkatrészeket (fék, ékszíj, vezérm?szíj, görg?k,stb) id?ben cserélni kell, olajcsereperiódusokat be kell tartani. A futóm?ve kemény, vesek?kirázó (az anyaga annak is alu), sajnos a hazai "utakat" nem annyira szereti (a Thököly-n ne menj végig 150-nel)

Hibalista

AC pumpa (tipikus A8 betegség)
gyújtásvezérl? elektronika

Ide hordtam szervizbe

Csak egy helyre szabad vinni! Egy maszek m?hely van Budapesten, aki ismeri az tudja, aki nem az kérdezzen meg egy másik A8 tulajdonost.
Értékelése: 10

Fenntartási költség 6/10 Évjárat 1999
Kényelem 9/10 Használati időtartam 2 év
Teljesítmény 9/10 Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság 8/10 Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat 6/10 Átlagfogyasztás 14.5
Előző autója? 300 ZX Következő autója? Egy újabb A8
Ennyire szerette 10/10 Megérte a pénzét? igen

Verdikt 8/10 (8.1/10)

 

A8 4.2 Quattro

Törődést igénylő társ

Modell

4.2 Quattro

Szöveges ítélet

Ezt az autót nagyszervíz utáni állapotban vásároltam vezérlés csere,fékfelújítás,olaj,csertyacsere stb.megvolt.Kis esztétikai hibával rendelkezik.(valaki állat módon kulcsal végigszántotta az oldalát)Ezt leszámítva nagyon rendben van.Megszerettem nehezen válnék meg tőle drága fenntartás ide vagy oda.
Azoknak semmiképpen nem ajánlanám akik nem tudnak áldozni a megfelelő és időbeli szervízre.Sajnos szerintem a futómű az egyik legnagyobb gyengéje.Autópályán van igazán elemében a véleményem szerint.(10-12l/100km.)A városi autókázás elérheti a 20l/100km.-t attól függően kinek mekkora cipő van a lábán.A városi 12-13literes fogyasztás az mese!!Mindenért kárpótol az érzés: "beletapadni az ülésbe".A lényeg ,hogy vonza a szemeket!:-))
Aki úgy gondolja ilyen "gondokkal" tud együttélni annak bátran ajánlom.Üdv mindenkinek!

Hibalista

AC pumpa,nem romlott még el hangja viszont már volt ,ezért idő előtt kicseréltettem(50000huf).Xenon izzó csere(22000huf),jobb alsó lengőkar,bal felső lengőkar csere(65000huf.)sajnos a pesti utak tönkrevágják a karokat.Hát kb. ennyi egy év alatt.
Update 2007.09. javítási lista frissítés:Kardán szimering csere+oil 15000huf.A PDC vezérlőegység cseréje 18000huf.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz sreintem kerülendő!
Nem akarok reklámot csinálni ,az A8 tulajok ismerik a hozzáértő szakembert,ha nem előbb-utóbb megismerik.:-))
Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség 5/10 Évjárat 1999
Kényelem 9/10 Használati időtartam 1 év
Teljesítmény 9/10 Km vásárláskor 187000
Megbízhatóság 9/10 Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat 8/10 Átlagfogyasztás 14.5
Előző autója? 3.7 V8 Következő autója? S8 Audi
Ennyire szerette 9/10 Megérte a pénzét? igen

Verdikt 8/10 (8/10)

 

 

A8 4.2 V8 Quattro 

 

Gengszter járgány

Szöveges ítélet

Amikor megvettem ezt az autót gyerekori álmom vált valóra ugy éreztem lettem valaki vittem valamire kérdezgették ismerősök milyen autód van mekkora motor van benn és amikor elmondtam mindenki ledöbbent mindenki gazdagnka hitt(nem vagyok az) büszkeséggel töltött el hoyg egy ilyen autó van a birtokomban.Riohgattak sokan hogy hogyan tartom fent._Na most mielőtt tényleg azt hinnék hogy pénzes vagyok 100 és 200 ezer forint között keresek és ebőll fizetek mindnet a kocsira meg tartom el magam és kijövök belőele tisztesen jó modjuk ugy hogy itthon lakom még. Ezután szépen elmagyaráztam mindegyiknek.Most a 4.2 V8 motor 301LE 99es az autó ha kiszámoljuk 220KwX200=44000 forint egy évben kilovat adó. ha uj autód van akkor egy 150 vagy 170 lovasért fizetsz ennyit az érzés meg nme ugyan az ezt irásban adhatom.A szervizigényeség szerintem nagyon megbiozható ha a megfelelő szervizperiódusonként szervizelve van meghálálja.Ja és azt mindenképpen javasolnám szervizeket kerüljétek minél messzebb mindenféle képpen keresni kell egy jó magánszerelőt rengeteg pénzt megspórolhatunk vele.Fogyasztás hát erről mit lehetne irni szerintem aki ilyen autót vesz annak számolnia kell vagy tudnia kell nem fog annyit enni mint egy 2.0es benzines.De az élmény sem ugyan az és azt mondom ennyi áldozatot megér az az érzés amikor belelapít az ülésbe ha lepadlózza az ember.Ugyhogy a fogyasztás is talp függö nálam városba megált 12-13 literből de igy csak cirkálgattam vele tehát a plafon ilyenkor 50-60Km/h.Ha megpadlózóm pályán 250-260nál 25-26okat vagy még többet benyel.De legjobban autópályán érzi magát átlag 200-as temponál.Belülről annyit tudok mondani aki egyszer helyet foglal a bőr fotelekben az onnan igen nehezen száll ki. Multkor éppen egy fordos(mondeo egyel régebbi kasztnis) ismerősömmel beszéltem ő még akkor nme ült a 8-asba.Azt kérdezte hogy hogy ilyen "idős" autót vettem.Erre annyit mondtam neki üljön be viszemegy kört kivittem az elkerülőre mentünk egy kört mikor vissza mentünk a parkolóba fülig érő mosolyal szált ki és az első mondata az volt hogy neki kell egy ilyen nme érdekli hány éves. felteszem a mondeo 3 és fél éves volt.Aztán igy választ kapott a kérdésére.Msot ha belegondolok uj autót mit vettem volna 2millió 3 ért skoda fábiát vagy opel corsát 1.0 60 lovas motorral full fapadosat áá nem köszönön azt meghagyom q nyugdijasoknak meg az eszetlen uj autó vásárlóknak azt bukjátok csak rajta a milliókat.Meg azért azt sem miondegy milyen kocsiból száll ki az ember egy corsából vagy clioból vagy pedig egy fekete lefóliázott a8asból szerintem nme kell megválaszolnom.Fúú ezt majndem kihagytam pedig ezt a sztorit el kell mesélnem.még nyáron történt ablak lehuzva lássa mindenki hogy ki ül az autóban cirkálok este a többsávoson a városban egyszer csak egy régebbi e36os bmw neon az alján szól a parasztzene nyakig kint vannak a kocsiból a vadparasztok vasalódeszka a kocsihátulján ja meg egy kb 5000 forintos dob rajta tehát szét volt gyúrva a bömbi:DMegállunk a lámpánál néznek át az audiba azt túráztatja a bmw-t mondom magamba ez mit akar kostólgat vagy mi van vele nem látja milyen autó áll melette na aztán vált a lámpa bömbi ugy szabályoz madjnem szét esik na mondom akkor megmutatom én is a lovakat lepadlóztam szépen elhúztam a bömbi mellet a parasztok meg hirtelen elég furcsa arcmimikát vettek fel.Jaja mondom ezt benéztétek testvéreim.Ugyhogy végszónka annyit tudok irni ennél jobb ár érték lóerő és megjelenés:) arányaban autót nme lehet találni

Hibalista

- elromlani semmi de mikor megvettem az autót javasolták hogy cseréljek benne egy két dolgot és elég sok pénzt megsporolhatok ha ezeket kicserélk, komplett vezérlés,olajcsere meg a szokásos cserék egy autónál

Ide hordtam szervizbe

egyszer vittem el szalonba na többet a környékére sem olyan összeget mondtak le kellett ülnöm mert azt hittem rosszul leszek:)
aki ilyen autót vessz annak azt tudom ajánlani hogy keresen egy jó magán autószerelőt aki korrekten jó áron és minőségbrn dolgozik de a szalonokat kerüljék el ha csak nincs sok felesleges pénzük amit szorhatnak.amuyg az egyes az a szalonokra értem.

Értékelése:

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 1800000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 14.5 l
Előző autója? passat 2.8 v6 4motion Következő autója? ujabb a8 vagy a6 majd eldől
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  

 

 

 

A8 4.2 quattro 

 

Megvenni könnyű, de aztán maradjon lé a számládon! A8

Szöveges ítélet

A gatyámat is ráköltöttem eddig, de ötvenezer kilométert belehajtottam padlógázon. Előtte Volkswageneket használtam, ehhez hasonló kategóriájú kocsim soha nem volt. Minden extra benne van amit el lehet képzelni, még álófűtés-hűtés is. Gyönyörű világos szürke bőr a belseje, és így kilenc évesen is jobban néz ki mint nagyon sok új autó! Nagyon kényelmesek a bőr fotelek, és minden irányban elektromosan álíthatóak, deréktámasszal, memóriával... A gyári Bose zene nagyon szépen szól, ez az első kocsim, amivel kapcsolatban eszembe sem jutott beépíteni bármilyen utólagos zenét. A Navi Plus Magyarországon nem működik, ha valaki tud rá megoldást, annak nagyon hálás leszek! TV az autóban? azelőtt ez is csak álomnak tűnt. Ebben van az is. 300 lóerő? Alig van ellenfele az utakon. 270km/h hosszú távon sem probléma neki. Igazából a mai húszmilliós autók is kb ugyanezt az érzést nyújtják, modern köntösbe csomagolva. Szerintem. Nekem nagyon bejött! Imádok vele közlekedni! Átlag 13 litert eszik (persze nem padlógázon) de az érzés amit nyújt az bőven megéri! Nem szeretném lecserélni semmire! Ennél több pénzt nem tartanék autóban, ennyiért pedig kényelmesebbet, gyorsabbat, szebbet, jobbat nem találhatok! Csak ajánlani tudom mindenkinek, de vigyázat, bármikor könnyen becsúszhat egy többszázezres javítás, úgyhogy nem elég ha van elég pénzünk megvenni. Fenn is kell tartani! Gondos törődést igényel, akár egy gyermek!

Hibalista

- az első futóműben szinte mindent cseréltem, komplett javítókészlet amiben minden benne volt 120000ft, légtömegmérő gyári felújított 32000ft, két katalizátor utángyártott darabja 25000ft, na meg persze ami kopik: fékbetétek, tárcsák elöl-hátul, olaj, szűrők... de ezek nem drágábbak bármilyen átlagos opel vagy ford árainál. Egy év után (persze iszonyatosan hajtottam) elkezdte zabálni az olajat (kb egy liter/100 km), azt mondták szelepszár szimering (25000ft) de az nem segített, úgyhogy megbontották a motort, gyűrűket cseréltek, tömítéseket, főtengelyt újítottak, kb 500000ft-ot fizettem. más nem romlott el, de a váltó már búg picit, és állítólag a szervó szivattyúja is nemsokára meghal.
- 2008 karácsony: A picit búgó váltó hatalmas durranással elhalálozott! 430.000,- forint!!!

Ide hordtam szervizbe

Először a főnököm ajánlott egy budapesti srácot aki állítólag nagyon vágja az A8-at. Bubunak hívják a csávót, óvva intek mindenkit, hogy hozzá menjen. Horror összeget kért (a motorjavítást csináltattam nála) és amikor mentem az autóért rá votak pakolva fa ládák és egyéb alkatrészek, csattogott köhögött az autó. Később egy másik szerelő mondta, hogy összevissza rakták össze a motort, csavarok hiányoztak belőle, és elrakták a vezérlést.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Most egy csepeli kis műhelybe hordom. Mindent tudnak az Audiról. Elmondom a panaszt, ők elmondják a véleményt és ez mindig egyezik a számítógép által kiírt adatokkal. Olcsó és megbízható!

Értékelése: 8

Fenntartási költség (2) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Passat Következő autója? Újabb A8
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

békéscsaba

(Krasznai János, 2011.01.18 01:06)

Heló! már kb 1 hónapja nézek a8-as audikat most jelenleg 100-asom van és nem tudtam még meg h valójában az a8-as 4.2-es motorral menynit eszik . mer vki irja h 12-13 liter elég hihetetlen haveromnak van egy a6-os 2.4-es audija 98-as és városba lazán betolja a 13-14 litert és kérem aki pontos adatot tudna mondani megköszönném!! ezen mulik h vezsek-e v sem mer öszintén 18 litert sajnálnék beletankolni !!! elöre is köszönöm

Re: békéscsaba

(Adminisztrátor, 2011.04.12 10:24)

Hello elnézést hogy csak most válaszolok ,de rengetek dolgom akad mostanában.Nos a lényeg hogy kilehet jönni 12 -13 literből akár vegyesen is ! de ehez kell némi tapasztalat.Amikor vesz az ember 1 Autót az elején mindig többet eszik ,kb fél év elteltével már jóval kevesebbet fog enni mivel ennyi idő alatt már kiismered hozzászoksz az Autóhoz .